Fiziskās aktivitātes veicina dzīves kvalitāti – uzzini, kādu ieguvumu nodrošina plānoti treniņi!

Tam, ka kustēties ir ļoti svarīgi, piekritīs jebkurš. Un tāpēc arī ir tik svarīgi veltīt laiku fiziskām aktivitātēm. Regulāri treniņi uzlabo pašsajūtu, ādas stāvokli un veselību: treniņi aizkavē paaugstināta asinsspiediena rašanos, mazina stresu, uzlabo vielmaiņu, sekmē pretnovecošanās procesus, uzlabo dzīves kvalitāti kopumā Galu galā – regulāri treniņi palīdz labāk justies pašam savā ķermenī.

Regulāri treniņi spēj uzlabot Tavu dzīvi – cilvēks ir radīts kustībai, tāpēc treniņi ļauj justies daudz labāk, uzlabo veselību , nervu sistēmas darbību un sniedz neskaitāmus citus labumus. Tāpēc, ja ir laiks pārmaiņām, atbilstoši treniņi noteikti būs labs veids, kā sākt.|Cilvēkiem ir būtiski atzīt fizisko aktivitāšu vajadzību ikdienā un pierast pie aktīva dzīvesveida – regulāri treniņi liek justies labāk un palīdz tikt veiksmīgāk galā ar dzīves izaicinājumiem. Treniņi sniedz gan labsajūtu, gan uzlabo imunitāti. Treniņi arī veicina citu veselīgu izvēļu izdarīšanu – piemēram, personas, kas aizraujas ar kādu sporta veidu vai regulāri apmeklē sportošanas klubu, jūtami retāk lieto cigaretes, dzer grādīgos dzērienus , kā arī citas atkarību izraisošas vielas. Tāpat arī fiziski aktīvi cilvēki parasti lieto veselīgāku uzturu, ir emocionāli noturīgāki un ar dzīvi daudz apmierinātāki. Tāpēc – ja vēlies ļoti uzlabot vai mainīt savu dzīvesstilu

Pirmais solis ir novērtēt, kādi tieši treniņi būs vispiemērotākie. No sākuma vajadzētu dot priekšroku tādām aktivitātēm, kas neprasa tik milzīgu piepūli, piemēram, pastaigas, peldēšanu vai velo. Būtiski arī, lai treniņi patiktu un tos būtu iespējams savienot ar dzīves ritmu. Liela nozīme , protams, ir arī tam, ko plānots panākt. Ja gribi uzaudzēt muskuļu masu, jāatrod kāda svaru zāle vai sporta klubi un jāizmanto attiecīgi trenažieri. Uzlabot efektivitāti var palīdzēt personīgais treneris. Šādu iespēju nodrošina sporta klubi, taču personīgais treneris dažkārt pieejams arī individuāli.
Tas, cik bieži un ilgi būs treniņi, atkarīgs no vairākiem faktoriem, piemēram, kopējās slodzes, sportista vecuma un dzimuma, mērķa, sagatavotības līmeņa, veselības stāvokļa. Izvērtējot visus šos faktorus, arī var noskaidrot, cik bieži būtu jāapmeklē fitnesa klubi un kādi trenažieri jāizmanto. Parasti treniņi sporta zālē ilgst no 40 līdz 90 minūtēm.

Kā izvēlēties piemērotāko treniņu vietu?

Fitnesa klubi, šķiet, ir visur – vismaz par dažiem katrā pilsētā. Tomēr, kuram no tiem dot priekšroku? Izvēloties, kura svaru zāle vai sporta klubs būs piemērotākais, uzmanību vērts pievērst vairākiem kritērijiem, tajā skaitā, tā atrašanās vietai, interjeram, servisam, protams, arī izmaksām. Bez šaubām, katrs pats var lemt, kurš no faktoriem ir svarīgākais, tomēr vērts apskatīt vairākus variantus, lai saprastu, kura svaru zāle un trenažieri atbildīs Tavām vajadzībām. Jāņem arī vērā, ka nereti sporta klubi piedāvā arī dažādus papildus pakalpojumus, , kas var būt kā labs bonusa punkts.

Vai piesaistīt personīgo treneri?

Bieži nākas dzirdēt pieņēmumu, ka personīgais treneris ir luksus lieta, ko var atļauties tikai bagāti un sabiedrībā zināmi cilvēki. Tomēr tas nav gluži tiesa. Arvien vairāk cilvēku novērtē, kādu labumu gūs, ja izvēlēsies šādu pakalpojumu. Piemēram, personīgais treneris ir neatsverams palīgs, ja gribi vingrot un sportot pareizi vai sasniegt plānoto rezultātu efektīvi un ātri – ar trenera palīdzību redzams un jūtams rezultāts būs sasniegts jau pēc vidēji 3 mēnešiem.
Labi treneri savas zināšanas regulāri uzlabo, apmeklējot dažādus seminārus un apmācības. Ja plāno izmantot personīgā trenera pakalpojumus, pajautā, lai interesējošie fitnesa klubi parāda arī tur pieejamo treneru sertifikātus. Tāpat, vēloties atrast īsto treneri, pie katra no tiem vajadzētu apmeklēt vismaz pāris nodarbības – ar vienu reizi var nebūt gana, lai izdarītu pareizus secinājumus. Tāpat jāielāgo, ka katrs treneris darbā izmanto savas stratēģijas – vienam kādi noteikti trenažieri liekas labāki un efektīvāki par citiem, otrs uzskata, ka svaru zāle nav vieta atpūtai un neļauj slinkot. Tomēr arī šeit diez vai trenažieri un cits aprīkojums būs izšķirošais moments – svarīga ir arī pozitīva attieksme un iedrošinoša atmosfēra treniņa laikā.
Lai arī kāda svaru zāle tiktu apmeklēta un kādi trenažieri izmantoti, būtiskākais, lai treniņi dotu prieku. Pirms uzsāc trenēšanos, izvērtē, ko piedāvā vairāki fitnesa klubi, lai saprastu, kas tieši Tev ir nepieciešams.